Heb jij een eigen website en ben je niet tevreden over het aantal bezoekers dat je op dagelijkse (of maandelijkse) basis trekt? Dan is het zaak dat je aan SEO gaat doen, oftewel aan zoekmachine optimalisatie. Een goede SEO strategie bestaat uit meerdere aspecten, welke doorgaans het meest effectief zijn als je tegelijkertijd inzet. Online marketing bureau Doublesmart geeft je alvast een tipje van de sluier, en vertelt je over vier dingen die je kunt doen om meer bezoekers te trekken via Google.
Bron: https://www.doublesmart.nl/online-marketing-bureau-rotterdam/.
Doe een zoekwoordenonderzoek
Aan de basis van elke SEO campagne ligt natuurlijk een zoekwoordenonderzoek. Hoe kun je immers je content schrijven als je niet weet op welke termen mensen voornamelijk zoeken, en hoeveel kans je hebt om met deze termen hoog te ranken? Een zoekwoordenonderzoek kun je online doen met verschillende tools, welke je gemakkelijk via google kunt vinden. Het interpreteren ervan is echter wat ingewikkelder, zeker als je merkt dat er veel concurrentie op een term zit. Daarom kiezen veel ondernemers ervoor om een expert het onderzoek uit te laten voeren.
2. Creëer content op basis van de uitkomst
Ben je er achter met welke zoektermen je de meeste kans hebt om hoog te ranken in Google? Dan ga je op basis van deze termen je content schrijven. Kies bij voorkeur één term per pagina, en optimaliseer de teksten op basis van dit onderwerp. Daarnaast kun je zogeheten LSI keywords enkele keren in de teksten gebruiken. Dit zijn doorgaans long tail keywords, en bevatten net wat meer informatie dan de hoofdzoekterm.
3. Doe aan linkbuilding
Als je alle content geoptimaliseerd hebt, is het tijd om te starten met linkbuilding. Deze term hoor je geregeld voorbij komen in de wereld van online marketing, en niet voor niets. Je kunt namelijk nog net zo’n goede content hebben, maar als er nergens naar jouw website wordt gelinkt zul je nooit hoog in de zoekresultaten staan. Met linkbuilding zorg je ervoor dat de waarde van jouw domein stijgt. Dit komt doordat zoekmachines nu eenmaal meer waarde toekennen aan websites waar veel naar gelinkt wordt. Deze content lijkt dan immers een stuk belangrijker en relevanter. Zeker als het je doel is een toppositie in Google te behalen kun je absoluut niet zonder linkbuilding.
4. Google Ads
Heb jij geen geduld om te wachten tot je hoog in de organische zoekresultaten van Google staat? Dan kun je er altijd nog voor kiezen om in Google te adverteren. Google Ads kunnen als je ze juist instelt ontzettend lucratief zijn, hoewel dat natuurlijk afhankelijk is van de prijsklasse van hetgeen je online wilt verkopen. Het is wel aan te raden een SEA expert in te schakelen voor het instellen en monitoren van je Google advertenties, want dit is een stuk ingewikkelder dan je zou denken.